Nuusflits 11 Nov. 2020
MEER AS NET ‘N KLEUR:
Ontdek só die godsdiens en kultuur in Kyoto
Die oes-seisoen: dís hoe die herfs bekend staan in Japan. Kort voor die diep herfs verwinter, is ontelbare variasies van oranje, geel en rooi alomteenwoordig. Van die bome se blare tot by die suikersoet kaki (persimmon) vrugte wat oral wag om gepluk te word. Maar kleure is meer as net skakerings van lig. Dit verteenwoordig en beteken iets unieks vir Japannese mense. In dié nuusflits verken ons een daarvan: oranje. Kyoto Ons het onlangs ‘n tuisskool uitstappie na die kulturele hart van Japan geniet, na Kyoto, net ‘n uur en ‘n half van ons huis af. Die misterie van dié land se geskiedenis en godsdiens het ons opnuut getref. Bamboeswoude, kastele en tempels was onder andere deel van ons ontdekkingstog, insluitend Fushimi Inari Taisha. Dis die hooftempel uit meer as 30 000 ander Shinto tempels in die land, en is reeds in 711 n.C. gebou! Een inskrywing beskryf die god van die oes aan wie dié tempel gewy is, soos volg: “’n god wat ons voed en vir ons klere en huise gee en ons beskerm … van die keiser tot gewone mense … sodat almal gelukkig kan wees en oorvloed kan geniet” (http://inari.jp/en/saijin/) Ingange word oorgange Die helder oranje torii (ingangspoorte) is oorweldigend in statuur en getal. Hierdie ingange merk die oorgang tussen ons tydelike wêreld en die heilige woongebied van die gode. Die tog onderdeur die tonnels wat die tempel se ingangspoorte vorm, word beskou as ‘n ritueel van reiniging, ‘n belangrike element van Shintoïsme. Elke seisoen bring sy eie kleure en geure deur die jaar, maar nooit ontbreek daar aanbidders in oormaat hiér nie. In die Edo era (1603–1867) het die gode van die imposante tempel bekend geword vir hulle vermeende krag om suksesvolle besighede en vredevolle huishoudings te verseker. Vandag nog, selfs te midde van die Covid-19 pandemie, taan die toestroming van besoekers nie, maar kom mense juis vra om van die ongeluk daarvan beskerm te word. Wanneer aanbidders se wense vervul word, skenk baie invididue of maatskappye ‘n peperduur neon oranje torii, in ruil vir die gode se goedheid. Op dié manier het die ingange al langs die kronkelende tonnel paadjies teenaan die voet van die berg Inari, aangegroei tot ongeveer 10 000 – groot en klein – in gelid! Die taal van oranje Tradisie vereis dat die tempel se kleure en die torii altyd helder oranje geverf word (ook bekend as vermillion in Engels). Dié kleur – amper identities aan die onweerstaanbaar lekker kaki (vrug) bome rondom die tempel – is skynbaar in staat om bose magte af te weer, en word van ouds af gebruik vir Japannese paleise en tempels. Op dié manier kommunikeer die blote kleur van dié heiligdomme iets van die spiritualiteit van miljoene Japannese … en word die ingangspoorte ‘n spreekbuis vir aanbidders se dankbaarheid en hoop, vir welstand en leiding om uitdagings in die hier-en-nou te trotseer … Ek dink onwillekeurig aan die preek uit Kolossense 1:15-20 waarmee ek die afgelope dae worstel. En aan die Here van die Oes in Japan: Christus, unieke Middelaar tussen ons en God. Heerser oor elke mag en gesag. Almal se direkte Ingang tot die lewende God. Wie se rooi bloed aan die kruis versoening en vrede vir elkeen losgekoop het. Gratis. Dis hierdie God aan wie Japan en al haar mense behoort. Nie aan die keiser of die Shinto son-god nie, al het miljoene Japannese dié goeie nuus nog nie gehoor of aangeneem nie. Hoe deel mens die evangelie in ‘n konteks soos dié? Respekvol. Geduldig. Kultureel ingelig en sensitief. Vrymoedig. Dis waarvoor ons ons hier beywer en toewy. Baie dankie vir elkeen se volgehoue ondersteuning en gebede, dit dra ons! Vrede en vreugde, Stéphan, Carina en gesin |
GEBEDSVERSOEKE
DANK DIE HERE SAAM MET ONS VIR:
* Missie Japan se onlangse jaarvergadering(s) via ZOOM.
* Volgehoue finansiële ondersteuners se bydraes t.m.v. krisistye.
* Geseënde kwartaal by KRTS t.m.v. Covid-19 inperkinge.
* Gesondheid t.m.v. genoeg werk en bedienings-verantwoordelikhede.
VRA SAAM MET ONS VIR SY SORG EN GENADE VIR:
* Paspoort en visum aansoeke wat bepalend is vir ons 2021 besoek aan SA.
* Carina se gesondheid t.m.v. slaapsteurnis, tuisonderrig dagtake, gasvryheid ens.
* Stéphan se klasgee, preke, Zoom-vergaderings, RCJ se sinodale- en ringswerk.
* Ons kinders se groei (geestelik-emosioneel) en hulle vriendskappe hier.
* Elmar en Nadine Du Rand se Japannese taalstudies en beide se pa’s herstel ná ernstige operasies.
* Gys en Linda Olivier se lewe en werk by SEIWA Christenskool in Kochi, Shikoku.